Menționam în articolele anterioare faptul că YouTube este al treilea cel mai vizitat site din lume, investiția în promovarea pe acest canal fiind mai mult decât indicată. De această dată, vă vom prezenta detaliat modurile în care puteți face asta eficient.

YouTube pune la dispoziție următoarele posibilități pentru promovarea unei campanii:

  1. In-Display
  2. In-Stream
  3. In-Search

In-Display– Reclama apare în partea dreaptă a videoclipului urmărit, în secțiunea ”Related Videos”. Tipul de taxare este cost-per-view. Sunt disponibile pentru Desktop, cu specificațiile 300×250 and 300×60.

Reclamele promovate prin conceptul creat de Google pentru Youtube, TrueView In-Stream video, au devenit un mod foarte eficient de a ajunge la publicul țintă, cu un cost relativ scăzut.

Cum promovăm pe YouTube?

Cum promovăm pe YouTube?

In-Stream – Reclama va apărea înaintea rulării clipului dorit de utilizator. Sunteți taxat numai dacă privitorul a urmărit reclama timp de 30 de secunde sau până la final, dacă reclama este mai scurtă de atât.

Reclamele care urmează conceptul In-Stream au avantajul că îi prezintă utilizatorului primele 5 secunde, fără ca acesta să le poată ignora. De aceea este foarte important mesajul transmis la început, sau modul interactiv în care este prezentat produsul. De cele câteva secunde depinde succesul campaniei, respectiv dacă utilizatorul va alege să urmărească reclama până la final sau chiar să intre pe site. Utilizatorul va putea apoi să închidă reclama apăsând butonul ”Skip ad”. Sunt disponibile pe Desktop, dispozitive mobile, TV și console de jocuri.

Totodată, există și reclame care nu pot fi ignorate și trebuiesc privite integral. Acestea pot apărea înainte, în timpul sau după videoclipul principal. Sunt disponibile pentru Desktop și dispozitive mobile.

Reclamele de tipul “Overlay” sunt de asemenea importante deoarece utilizatorul își poate continua experiența pe YouTube, fără a se simți asaltat. Acestea ocupă 20 % din suprafața videoclipului care rulează, și sunt disponibile pe Desktop. Au specificațiile 480×70 (Flash) sau text.

Publicul țintă poate fi targetat după următoarele criterii:

  • Cuvinte cheie
  • Demografic
  • Interese
  • Subiect

Pot fi îmbinate criteriile, precum cel demografic și cel care se bazează pe cuvintele cheie,  pentru a targeta mult mai eficient.

În articolul următor vom prezenta modul în care puteți folosi reclamele care se bazează pe conceptul In-Search.

V-ar putea interesa și:

  1. Strategii de promovare video pentru start-up-uri (Part. I)
  2. Trendurile anului 2016 în materie de video marketing
  3. Facebook vs. YouTube (Part. I)
  4. Facebook vs. YouTube (Part II)
În continuă căutare de dezvoltare personală, Andreea Lepădatu îmbină marketingul, PR-ul și editarea video pentru a crea un spectru complet, ideal mediului de afaceri prezent.