Soaicla Media: YouTube- statistici şi marketing

 

Vom continua seria articolelor despre Social Media cu statistici referitoare, de aceasta dată, la Youtube. Mai jos sunt câteva date referitoare la utilizatori şi obiceiurile lor de utilizare precum şi date referitoarte la strategiile de marketing realizate pe acest canal.

 

YouTube- date istorice

 

rsz_1istock_000039753854_smallNumele de domeniu “YouTube.com” a fost activat la 14 februarie 2005

Primul videoclip YouTube a fost încărcat la data de 23 aprilie 2005 numit “Eu la grădina zoologică”. Acesta îl arată pe co-fondatorul Karim Jawed la San Diego Zoo.

La 9 octombrie 2006, a fost anunțat că YouTube va fi achiziționat de Google pentru 1,65 miliarde de dolari.

Primele anunțuri au fost lansate în august 2007.

 

 

YouTube- statistici despre utilizatori

 

6 din 10 persoane preferă platforme video online în detrimental TV-ului

Până în 2025, jumătate dintre telespectatorii sub 32 nu se vor abona la un serviciu de televiziune plătit.

Într-o lună, 8 din 10 persoane cu vârsta cuprinsă între 18-49 urmăresc video-uri pe YouTube

În 2015, persoanele cu vârsta cuprinsă între 18-49 au petrecut 4% mai putin timp uitându-se la TV în timp ce timpul petrecut pe YouTube a crescut cu 74%.

Se poate naviga pe YouTube într-un total de 76 de limbi diferite (care acoperă 95% din populația ce utilizează internetul).

PewDiePie, numele real Felix Kjellberg, este cel mai popular pe YouTube. El are peste 43 de milioane de abonați, iar anul trecut a câștigat 12 milioane dolari înainte de impozitare în 2015.

 

YouTube – statistici despre utilizare

 

85913954-youtube-tv-tech-xlarge_transgsao8o78rhmzrdxtlqbjdebghfezvi1pljic_pw9c90YouTube este al doilea cel mai mare motor de căutare din lume și al treilea cel mai vizitat site după Google și Facebook.

300 de ore de conținut video sunt încărcate pe YouTube în fiecare minut.

Există 3,25 miliarde de ore de video vizionate în fiecare lună.

Mai mult de jumătate din vizionările de peYouTube provin de la dispozitive mobile.

O durată medie de vizionare utilizând mobilul durează mai mult de 40 de minute.

Primul video ce a strâns un milion de vizualizări a fost o reclamă Nike cu Ronaldinho.

Videoclipul cu cel mai mare număr de vizualizări este Gangnam Style a lui Psy, cu peste 2,5 miliarde de vizualizări. A fost nevoie de cinci luni ca Gangnam Style să acumuleze 1 miliard de vizualizări.

Videoclipul încărcat de către un utilizator cu cele mai multe vizualizări este “Charlie bit my finger”, cu peste 838 milioane de vizualizări

In medie, sunt 1.000.000.000 de vizualizări video pe dispozitive mobile pe zi.

În 2014, termenul cel mai cautat a fost muzica. Al doilea a fost Minecraft

 

YouTube- statistici de marketing

 

9% din întreprinderile mici utilizează YouTube.

Începând cu octombrie 2014, YouTube a plătit 1 miliard de dolari titularilor de drepturi din 2007.

In decembrie 2015, cel mai popular brand a fost Red Bull, care a avut 4,38 milioane de abonați.

Vizitatorii care completează TrueView- au vizionat până la final sau de cel puțin 30 de secunde-sunt mai susceptibili de 23 de ori mai mult în a vizita sau abona la un canal de brand, să urmărească mai mult brandul sau împărtășească video-ul brand-ului.

Atunci când brandurile folosesc TrueView, ei înregistrează vizualizări ale conținutului existent anterior cu până la 500% mai multe dupa ce a postează videoclipuri noi.

Cele mai vizionate videoclipuri de brand au, în medie, o durată de 31-60 de secunde ( reprezentând 32% din totalul vizionărilor).

Cele mai mari branduri încarcă (împreună) un video  pe YouTube la fiecare 18,5 minute. Aceleași branduri au o medie de 2.4 canale.

Căutările de clipuri video “cum să” de pe YouTube sunt în creștere cu 70% pe an.

În 2014, patru dintre primele 10 videoclipuri au fost publicitate.

 

Poate vă interesează și: