Dacă în articolul precedent am prezentat beneficiile postării conținutului video pe Facebook, de această dată arătăm cealaltă față a site-ului.

Nu totul este lapte și miere, așa cum ar putea părea la prima vedere. Atât YouTube, cât și Facebook au, deopotrivă, puncte forte și slabe. Așadar, este de datoria noastră să le expunem, pentru a vă facilita luarea unei decizii atunci când vine vorba de platforma pe care alegeți să vă distribuiți conținutul video. Balanța va înclina în funcție de scopul pe care l-ați avut în minte atunci când ați luat decizia de a crea un clip.

Iată 3 puncte de dezbatere:

  1. Algoritmul pe care Facebook îl folosește defavorizează link-urile către YouTube;

Dacă postați un link de YouTube, algoritmul pe care Facebook îl folosește va afișa respectivul link numai câtorva persoane. Dar dacă descărcați conținutul și îl postați direct pe Facebook, platforma îl va folosi la maximum pentru a își crește audiența.

Prioritatea site-ului nu este valorificarea muncii artiștilor, ci propriul beneficiu.

  1. Facebook contorizează totul ca fiind o vizualizare;

Pentru YouTube, o vizualizare contează numai după ce clipul a fost privit timp de 30 de secunde. În plus, pentru a vedea un video, trebuie să îl găsiți, apoi să îi dați play.

Pe Facebook, o vizualizare este contorizată după ce un utilizator a văzut numai 3 secunde din clip. Trebuie avut în vedere că acesta are funcție de redare automată, ceea ce înseamnă că, atunci când dați scroll peste un astfel de conținut, platforma va considera că l-ați vizualizat. Chiar și fără sonor. Problema este că Facebook pretinde că oamenii vizionează clipurile în masă- dar nu este întotdeauna cazul.

  1. Facebook nu îi oprește pe cei care fură conținut și îl postează ca fiind original.  

YouTube are sisteme care să îi ajute pe creatori să își găsească conținutul furat și oferă atât posibilitatea înlăturării acestuia de pe site, cât și încasarea profitului generat de pe urma re-upload-ării.

Potrivit unui raport realizat recent de Ogilvy și Tubular Labs, 725 de clipuri, din top 1000 cele mai vizualizate, sunt conținut re-uploadat, dar nu de către deținătorul dreptului de autor. Acestea au adus platformei aproximativ 17 miliarde vizualizări, numai în ultimele luni. Ceea ce nu este deloc nesemnificativ, din contră, reprezintă majoritatea traficului generat de platformă.

Redistribuirea conținutului video pe Facebook nu ar reprezenta o problemă, cât timp acesta ar fi postat de către autor sau dacă cel care l-ar prelua ar preciza sursa. Astfel, creatorii ar fi încurajați să își continue munca.

Spre deosebire de YouTube, unde artiștii își pot crea și organiza canalele, pot realiza colaborări și trimite notificări către abonați, Facebook controlează modul în care aceștia pot ajunge la fanii lor. Puteți alege ce conținut doriți să vedeți în News Feed și, în general, cât de des vă doriți ca o pagină să își afișeze conținutul printre primele. Dar, cu toate acestea, alegerile vă sunt gestionate de un algoritm al Facebook. Pe această platformă nu vă puteți găsi conținutul. Nu are încă un model de business care să ajute creatorii să își valorifice munca, deși au anunțat că lucrează în prezent la acesta. O altă problemă o reprezintă faptul că nu ajută artiștii să ajungă la fanii lor.

În concluzie, așa cum spuneam la începutul articolului, în ”bătălia” Facebook vs. YouTube, balanța va înclina în funcție de scopul pe care l-ați avut în minte atunci când ați luat decizia de a crea un clip.

[embedyt] http://www.youtube.com/watch?v=t7tA3NNKF0Q[/embedyt]

Surse: 1, 2

V-ar putea interesa și:

  1. Trendurile anului 2016 în materie de video marketing
  2. Facebook vs. YouTube (Part. I)
  3. Mihaela Georgescu-Insight-uri despre promovare
  4. Radu Turcescu- strategii de promovare (Interviu video)
În continuă căutare de dezvoltare personală, Andreea Lepădatu îmbină marketingul, PR-ul și editarea video pentru a crea un spectru complet, ideal mediului de afaceri prezent.