George Felton povestea în cartea ”Advertising Concept and Copy” despre combinația dintre imagine, sunet și mișcare. Acesta îl aduce în prim plan pe Kevin Roberts, președintele la nivel global al companiei Saatchi & Saatchi Ideas. În anul 2006, Felton scria că Roberts a brevetat o expresie nouă- la vremea aceea, ”sisomo”, care captează efectul puternic al combinației de pe ecran dintre imagine, sunet și mișcare (”imsumi”). Roberts crede că ”imsumi” este metoda de a atrage atenția oamenilor în timp ce urmăresc mesajele publicitare fie la un televizor obișnuit, fie pe un ecran gigantic de pe stadion, fie pe ecranul telefonului mobil.

Păstrați permanent în minte cele trei cuvinte: imagine, sunet, mișcare atunci când vă dezvoltați ideile pentru reclame.

Dacă imaginea este statică, probabil că aveți o idee pentru o reclamă tipărită, nu pentru un clip. Iar dacă ideea necesită mult text, atunci probabil că aveți baza de creație a unui spot de radio sau a unei reclame tipărite. 

Dacă lucrați cu idei pentru televiziune/online, George Felton sugerează să vă întrebați: Care parte a poveștii despre produs presupune mișcare? Ce mișcare este esențială pentru produsul meu?

Spre exemplu, imaginea unei beri turnate într-un pahar este o reprezentare tipică pentru o reclamă la bere. Dar o reclamă difuzată la Super Bowl XL, în anul 2006, pentru Budweiser a făcut-o captivantă, arătând microbiștii ținând în mâini cartonașele de abonament la stadion pentru a forma o sticlă de Budweiser și un pahar. Pe măsură ce fanii fac valuri cu cartonașele în mâini, berea este turnată din sticlă (aflată de o parte a stadionului) în pahar (aflat în partea opusă). Fanii ridică noi cartonașe, iar berea ”dispare” din pahar, ca și cum cineva ar bea-o. Când paharul se golește, mulțimea de pe stadion scoate un ”AHHH!” plin de satisfacție. Echipa de creație de la DDB Chicago se gândise la episodul cu ”valul” cu 8 ani înainte de realizarea efectivă. În 1998, mai exact. Însă grafica de pe computer nu era suficient de avansată pentru a o face să pară reală. Acum însă nu mai aveți scuză pentru a vă plafona în crearea unor reclame mediocre, simpliste și fără substanță!

Ce anume trebuie să rețineți din acest spot? 

Nu renunțați la ideile pe care le aveți!

Între noi fie vorba, așa-i că ați trecut rapid peste descrierea reclamei? Că ați înțeles mai ușor despre ce este vorba atunci când ați văzut clipul? 

Acesta este unul dintre efectele conținutului video. 

În articolul de astăzi ne propunem să vă stimulăm să vă puneți anumite întrebări înainte de a începe să lucrați la o campanie de promovare:

  • Care este ideea pe care trebuie să o transmiteți? Timpul nu este de partea dumneavoastră, așadar trebuie să aveți un răspuns bine conturat la această întrebare.
  • Ce avantaj va oferi ideea pe care vreți să o ilustrați în reclamă și cine va beneficia de pe urma ei? În afară de a vă gândi la ceea ce vrea să audă publicul țintă, trebuie să știți și ce îl interesează să vadă. 
  • Cum puteți transforma acel beneficiu într-un element vizual care va rămâne în memoria telespectatorului? Un element distinctiv ar putea fi reprezentat de un clip ce reunește mișcarea, elementele vizuale și sunetele, în scopul transmiterii unui mesaj. 

Poveștile sunt moduri firești de a da dinamism reclamei. 

  • Reclama poate atrage atenția fără să deruteze? 
  • Se poate stabili o relație de empatie între reclamă și publicul țintă? Acesta din urmă este clar definit? Există un simț al implicării personale a consumatorului vizat- și, dacă da, reclama îl poate face să exclame: ”Eu sunt cel despre care se vorbește!”?
  • Reclama comunică în mod clar principalele avantaje ale produsului? Există un motiv pentru a îl achiziționa, fie el emoțional ori rațional, evident sau implicit? Dacă motivul este implicit, e suficient de clar?
  • Reclama folosește un procedeu memorabil pentru a îl face pe privitor să își amintească de ceva important? Există o replică/frază memorabilă?
  • Îl determină să aibă o atitudine favorabilă față de produs și față de dumneavoastră?
  • Există ceva, indiferent cât de neînsemnat, care să poată fi îmbunătățit? Cum anume?

 

Vă invităm să citiți și:

  1. Workshop ”Video marketingul la îndemâna Ta”
  2. Curs individual de filmare&editare profesională
  3. [Interviu video] De la pasiune, la afacere de succes. Tiberiu Stanciu, despre Bărbosul Prietenos
  4. 4 sfaturi pentru o promovare eficientă (Part. I)
În continuă căutare de dezvoltare personală, Andreea Lepădatu îmbină marketingul, PR-ul și editarea video pentru a crea un spectru complet, ideal mediului de afaceri prezent.

Sursă foto