Potrivit unui studiu realizat de Brandlive, 44% dintre brandurile recunoscute au încercat deja live streaming în ultimele 12 luni, iar 20% plănuiesc să facă acest lucru în lunile următoare. Nu există îndoială că promovarea prin video va fi trendul și în viitor, însă oare este suficient numai să postați un astfel de conținut?
Nu există foarte mari diferențe între live streaming și conținutul video ”regizat”, ca să îl numim așa. Cu toate acestea, atunci când încercați să le separați în scop de business, trebuie să luați decizia corectă.
Pro Live Streaming
- Conținut exclusivist. Deși serviciile de live streaming permit utilizatorilor să salveze filmarea, oamenii pot alege ca respectivul conținut să nu fie afișat ulterior. Acestă exclusivitate vă poate ajuta să acumulați mai multe vizualizări, datorită inducerii ideii că pot afla informații numai urmărindu-vă live.
- Experiență în timp real. Oamenii vor să devină parte din poveste, chiar în timp ce aceasta se desfășoară. Acesta este și principalul motiv pentru care transmisiunile live sunt o adevărată senzație astăzi.
- O privire din interior. Spre deosebire de anii precedenți, acum poți devenit părtaș la viața cuiva printr-un simplu click. Vedetele pot împărtăși evenimente precum ședințe foto, momente de pe covorul roșu sau vacanțe. Pe de altă parte, afacerile pot oferi o mică privire asupra culturii lor, a producției și a operațiunilor.
Contra Live Streaming
- Problemele tehnice. Asta este una dintre cele mai mari piedici atunci când folosești live stream-ul în concordanță cu tactica ta de marketing digital. Trebuie să fii sigur că cei care urmăresc transmisiunea nu au probleme cu buffering-ul.
- Conținutul. Trebuie să te gândești bine ce fel de transmisiune vrei să realizezi. Cum se leagă ea de scopul tău în afaceri? Va fi interesantă și de ajutor audienței tale? Sau doar te vei alătura multitudinii de stream-uri similare?
- Bugetul/Personalul. Cine se va ocupa de transmisiune? Sunt calificați pentru asta? Ai de gând să investești în transmisiunile în direct? Dacă da, ce buget vei avea?
9 întrebări pe care trebuie să vi le adresați înainte de a transmite live
Transmisiunile live pot suna hilar. Asta până să analizați impactul pe care îl pot avea. Înainte de a implementa această strategie, primul lucru pe care ar trebui să îl facă oamenii de marketing este să își analizeze obiectivele, pentru a se asigura că acestea coincid. Iată care sunt câteva dintre întrebările la care ar trebui să aveți răspuns înainte de a face live streaming.
- Ce vă doriți să obțineți ca urmare a acestei transmisiuni? Cum relaționează aceasta cu obiectivele de business?
- Care este audiența? Ce tip de video urmăresc? Pe ce platforme?
- Veți produce acest conținut singuri sau vă veți adresa unei echipe specializate?
- Ce buget doriți să investiți?
- Pe ce dispozitive va putea fi vizualizat?
- Îl veți salva pentru a putea fi privit ulterior?
- Ce fel de conținut veți produce?
- Cum veți măsura rezultatele?
- Pe ce perioadă se va desfășura campania?
- Dacă această strategie nu va avea rezultatele pe care vi le doriți, cum veți remedia asta?
Nu uitați că transmisiunile live pot fi foarte provocatoare, dar și schimbătoare. În momentul ăsta toată lumea e înnebunită, în secunda următoare toată lumea a uitat. Este important să aveți un plan de rezervă în caz că lucrurile nu funcționează așa cum vă doriți. (Sursa)
Vă invităm să citiți și:
- Despre rețelele sociale, video și…afacerea ta
- 12 strategii pentru a îți promova clipurile de pe YouTube
- Snapchat, o nouă concurență pentru Facebook
- Reach-ul organic este în scădere [Facebook]