”- Când trebuie să fie gata?

– Ieri!!!”

Dacă și dumneavoastră vă pare cunoscut acest schimb de replici, atunci cu siguranță știți cât de important este momentul potrivit. Cu atât mai mult în mediul de afaceri.

Poate părea utopic să aveți o targetare eficientă, care să răspundă nevoilor de comunicare și care să atragă cât mai mulți clienți. Însă nu este imposibil! Tocmai de aceea, în articolul de azi voi evidenția câteva aspecte ce trebuiesc avute în vedere atunci când creați o campanie de promovare.

1. Stabiliți-vă nevoile!

Să presupunem că alegeți să vă promovați prin intermediul video. Aveți toate datele necesare. Echipa producătoare, scenariul, modalitățile de promovare, toate sunt bine puse la punct. Cu toate acestea, răspunde clipul nevoilor dumneavoastră de comunicare?

4 sfaturi pentru o promovare eficientă (Part. I)

4 sfaturi pentru o promovare eficientă (Part. I)

Poate ați pornit la drum gândindu-vă că principala problemă a companiei este X. Însă, aceasta nu este întotdeauna problema de fond. Discutați cu o echipă de profesioniști! Cereți o părere actualilor clienți! Cum li se par serviciile oferite? V-ar recomanda? Ce ar îmbunătăți? Cum au aflat de dumneavoastră? În funcție de ce criterii v-au ales din multitudinea de firme care oferă aceleași servicii?

Toate aceste întrebări pot indica aspectele în care afacerea excelează, precum și pe cele la care mai aveți de lucrat. În funcție de răspunsurile primite puteți optimiza conținutul clipului sau puteți regândi întreaga strategie. Veți fi surprins să aflați că, de fapt, ceea ce considerați a fi o problemă, nu este deranjant pentru clienți. Iar ceea ce vi se părea a funcționa normal, nu este tocmai pe placul lor.

2. Cunoașteți audiența!

Atunci când urmează să realizăm un conținut video, de cele mai multe ori ne imaginăm întregul proces. Pornim de la imaginile de început, până la textul de final. Dăm play și replay scenariului, de parcă am urmări Star Wars, Titanic sau vreo producție spectaculoasă.

Știți deja ce veți face cu el! Îl veți posta pe Facebook, poate și pe YouTube. Apoi veți aștepta multitudinea de clienți profund impresionați, dornici să achiziționeze produsul pe care îl oferiți. Ei bine, în realitate, lucrurile nu sunt chiar atât de simple!

Imaginați-vă campaniile de promovare realizate la metrou. Câte v-au rămas în minte? Câte site-uri ați accesat după ce ați primit un pliant când ați ieșit de la metrou? Acestea pot fi eficiente deoarece acolo regăsim în permanență foarte mulți oameni. Trebuie avut în vedere că aceștia sunt grăbiți, merg sau se întorc de la muncă. Nu sunt mulți cei care chiar ar fi interesați de o campanie acolo.

4 sfaturi pentru o promovare eficientă (Part. I)

4 sfaturi pentru o promovare eficientă (Part. I)

Revenind la campania dumneavoastră, publicul căruia doriți să îi comunicați mesajul intră des pe Facebook sau folosește mai degrabă Linkedin? Caută clipuri pe YouTube sau pe Vimeo? Citește bloguri sau preferă să urmărească un clip/ vlog?

Publicul țintă nu este impresionat de un video care nu i se adresează sau care nu este adecvat momentului. Poate nici nu va ajunge la el. Tocmai de aceea, înainte de a vă aventura în crearea oricărui tip de material promoțional, este important să vă cunoașteți potențialii clienți! Faptul că știți câteva detalii nu este nici pe departe suficient. Cine sunt? Cum gândesc? Ce medii consumă? Între ce ore? Ce valori au?

De ce ar cumpăra produsul pe care îl oferiți?

La această întrebare este bine să vă răspundeți ieșind din postura subiectivă!

Momentul în care realizați o campanie este foarte important. Probabil că nimeni nu va reacționa la o campanie prin care promovați iubirea, creată în octombrie.

Sunt patru tipuri de criterii după care vă puteți ghida atunci când realizați profilul publicului țintă:

  1.  Geografic- țară, regiune, județ;
  2.  Demografic- vârstă, sex, venit, profesie;
  3.  Psihografic- stilul de viață și activitățile practicate, atitudini;
  4. Comportamental- analiza comportamentului de cumpărare, temeri referitoare la achiziția unui produs, loialitatea față de o marcă.

Abia după ce ați clarificat toate aceste detalii puteți realiza o campanie de marketing care să vă transmită în mod eficient mesajul.

În articolul următor vom prezenta alte două sfaturi care să vă ajute în elaborarea strategiei de (video) marketing.

 

V-ar putea interesa și:

  1. Strategii de promovare video pentru start-up-uri (Part. I)
  2. Trendurile anului 2016 în materie de video marketing
  3. Facebook vs. YouTube (Part. I)
  4. 5 modalități prin care puteți îmbunătăți implicarea abonaților pe canalul de YouTube. 

 

În continuă căutare de dezvoltare personală, Andreea Lepădatu îmbină marketingul, PR-ul și editarea video pentru a crea un spectru complet, ideal mediului de afaceri prezent.