Miercuri, Zuckerberg a anunțat cu surle și trâmbițe că va lansa Facebook Live pentru toată lumea. Disponibil până atunci numai pentru vedete, prin intermediul aplicației Mentions, în sfârșit, mult dorita metodă de comunicare a ajuns și pe meleaguri românești. Anunțul a fost făcut, cum altfel, dacă nu printr-un video postat pe profilul de Facebook al lui ZuckerbergFacebook Live are ca scop înlesnirea modului în care clipurile video sunt create și împărtășite cu prietenii. Practic, nu trebuie să le mai editați, să le adăugați filtre sau să faceți mai știu eu ce corecții. 

Oricine are un telefon poate transmite live. 

Pentru companii, este un mare pas înainte. Vă puteți arăta latura umană. Este un avantaj să puteți comunica direct cu urmăritorii, să le răspundeți rapid la întrebări, dar și să vedeți cine vă urmărește. Puteți obține insight-uri valoroase referitoare la audiența dumneavoastră. Asta ca să nu mai menționăm algoritmul pe care Facebook îl are, algoritm care favorizează conținutul video. Concret, nu aveți nimic de pierdut: reach mai mare și comunicare în timp real, ambele la o apăsare de buton distanță. 

Puteți alege audiența căreia vă adresați.

Pentru a vă fi mai ușor să transmiteți live, am adunat câteva dintre principalele caracteristici pe care le oferă:

  • Ca în cazul oricărui update de status, puteți alege audiența căreia vă adresați: Prieteni, Prieteni specifici sau Public. După ce încheiați transmisiunea, clipul va fi salvat pe profilul dumneavoastră, la fel ca orice alt video pe care îl încărcați. 
  • De remarcat este faptul că un titlu bun atrage și de această dată. Atunci când oamenii primesc o notificare că sunteți live, titlul clipului este singurul pe care îl vor vedea. Astfel, acesta trebuie să fie suficient de convingător încât aceștia să decidă să vă urmărească. 
  • Nu există o durată minimă/ maximă a clipurilor video. Testați și descoperiți ce se potrivește mai bine audienței dumneavoastră. În timp ce Facebook recomandă să aveți conținut video mai lung de 5 minute, nu trebuie să vă încadrați în această durată dacă nu aveți nimic interesant de spus. 
  • Puteți folosi atât camera frontală cât și pe cea secundară. Astfel, veți oferi atât imagini cu dumneavoastră în prim plan, cât și cu produsul pe care îl prezentați, respectiv locul în care sunteți. 
  • La fel ca în cazul conținutului video clasic, Facebook vă oferă 10 variante de miniatură din care puteți alege. 
  • După ce a fost salvat pe profilul dumneavoastră, puteți selecta opțiunea Edit și adăuga/ schimba caracteristici. 
  • Care ar fi rostul acestui Live dacă nu ați adăuga un Call to action sau dacă nu ați îndemna urmăritorii să vă dea Subscribe, pentru a fi la curent cu următoarele postări?!

Ceea ce nu este reglementat încă, este caracterul legal al acestor transmisiuni. Altfel spus, dacă filmați pe stradă și pe filmare apare o persoană fără acordul său, putem sau nu vorbi despre violarea intimității?!

Nu voi intra în detalii despre cum națiunea a perceput această libertate de exprimare. În schimb, voi lăsa asta aici. Live-uri din toată lumea, adunați-vă!

https://www.facebook.com/livemap?__mref=message_bubble

 

 

Vă invităm să citiți și:

  1. Despre rețelele sociale, video și…afacerea ta
  2. 12 strategii pentru a îți promova clipurile de pe YouTube
  3. Snapchat, o nouă concurență pentru Facebook
  4. Reach-ul organic este în scădere [Facebook]

În continuă căutare de dezvoltare personală, Andreea Lepădatu îmbină marketingul, PR-ul și editarea video pentru a crea un spectru complet, ideal mediului de afaceri prezent.