Strategie de Social Media (Part II)

Aşa cum am promis, revenim şi cu partea a doua articolului referitor la modalitatea de planificare şi implementare a unei strategii de social media. După ce am identificat nevoile publicului ţintă, am setat obiectivele strategiei, am respectat perspectiva celor 5 laturi, pentru o Strategie de Social Media eficientă următorii paşi ar fi:

Evenimente speciale

Pentru a creşte si consolida comunitatea pe care aţi creat-o în jurul afacerii voastre este necesar să organizaţi constant concursuri, tombole, oferte exclusive pentru ei, filmuleţe create special pentru aceştia, infografice, un ebook interesant, fan of the month/weekend etc. Este elementar să programaţi şi astfel de evenimente în planul calendar al strategiei.

Perioade de promoţie

Sunt perioade ale anului în care toate brandurile se întreg în tot felul de campanii, de promoţii şi oferte speciale (spre exemplu de Halloween, Back to school, Crăciun, 1/8 Martie etc.). Mai mult decât atât, pot fi perioade când aveţi de promovat mai intens un anumit produs. Este bine să le identificaţi din timp, să vă gândiţi ce promoţii speciale puteţi planifica pentru aceste ocazii şi cum puteţi promova aceste idei (reclame, aplicaţii, concurs, teaser etc.)

Echilibru constant

Trebuie să aveţi mereu grijă să păstraţi o balanţă corectă, un echilibru între conţinutul promoţional adică informaţiile despre produsul/afacerea voastră şi cel distractiv/general care-i vizează pe clienţii voştri şi nu pe voi.

Este important să le furnizaţi celor care vă urmăresc şi alt gen de informaţie înafară de cea referitoare la identitatea afacerii voastre sau a produselor pe care aceasta le furnizează. Nu ne dorim să agasăm, nu-i aşa?

Programează totul

Este bine să aveţi un calendar, un excel în care să programaţi ce conţinut doriţi să postaţi în fiecare zi precum şi orele în care le veţi posta. De asemenea, este important să notaţi şi numărul de reacţii pe care postarea voastră a înregistrat pentru a avea o evidenţă clară şi pentru a putea concluziona despre orele, mesajele, tipul informaţiei la care publicul vostru reactionează cel mai bine.

Realizaţi-vă o baza de date

Email marketing-ul încă funcţionează indiferent de evoluţia reţelelor sociale. Tocmai de aceea fiţi mereu atenţi la mailul userului pentru a vă construi o baza de date. În următoarea campanie pe care o veţi realiza veţi putea folosi această baza de date.

imagesConţinutul între nevoie şi obiective

Referitor la tipul de conţinut şi toate aspectele pe care acesta le implică, am mai discutat şi în articolele anterioare însă acum vom trasa câteva întrebări esenţiale pentru a vă ajuta să stabiliţi ce comunicaţi în social media. Acestea sunt:

Cum vreţi să vă perceapă publicul? Care sunt principiile şi valorile pe care vreţi să le evidenţiaţi?

Cum vreţi să vă perceapă afacerea/brandul?

Care sunt nevoile clienţilor voştri şi ce ar vrea să primească de la voi?

In ce mod sau cu ce l-aţi ajuta?

Care sunt lucrurile relevante şi interesante referitoare la afacerea voastra pe care le-aţi putea oferi publicului vostru?

Cum puteţi motiva publicul să încerce produsul/serviciul vostru? Prin ce mijloace îl puteţi determina să vă considere prieten, credibil astfel încât să încerce produsul vostru?

În ce mod puteţi consolida relaţia cu el?

 

Acestea fiind spuse, acum aveţi toţi paşii pentru a planifica şi implementa o strategie de Social Media. Următorul articol va fi despre ce tip de conţinut trebuie să postaţi în Social Media pentru a vă creşte efectiv vânzările. Ţineţi aproape!

Poate te interesează şi: