Social Media: Facebook- statistici şi marketing.
Vom continua seria articolelor referitoare la cele mai populare reţele de Social Media, articole ce se vor baza pe statistici istorice, financiare, despre utilizatori şi obiceiul de utilizare în funcţie de fiecare reţea de socializare în parte precum şi statistici despre strategiile de marketing. Astăzi vom vorbi despre FACEBOOK.
Facebook fapte istorice
Facebook a fost lansat la 4 februarie 2004, de Mark Zuckerberg și colegii săi de cameră de la Harvard College. Inițial numit FaceMash, apoi Thefacebook, a fost conceput să fie utilizat doar de către studenții de la Harvard. În martie 2004, Facebook s-a extins la universitățile din Columbia, Stanford și Yale urmând ca apoi să se extindă, treptat, la mai multe universități din Statele Unite și Canada.
Începând cu 26 septembrie 2006, Facebook a fost deschis pentru toată lumea în vârstă de cel puțin 13 ani, cu o adresăde e-mail validă.
Facebook- statistici financiare
Venitul net a fost 1.51 miliarde de dolari pentru primele trei luni ale anului 2016.
Facebook este acum a cincea cea mai valoroasă companie de stat din lume. Valoarea sa de piață este de aproximativ 321 miliarde $.
Din 2012, a cheltuit mai mult de 25 miliarde dolari cumpărând diverși competitori, cum ar fi Instagram, WhatsApp și Oculus.
Facebook are 12,691 de angajați iar salariul lui Mark Zuckerberg este de doar 1 $ pe an. Ceea ce nu este cu adevărat o problemă atunci când averea ta netă este 48,9 miliarde.
Există 1,71 miliarde de utilizatori activi lunar (din iulie 2016).
823 milioane dintre aceștia sunt doar utilizatori de telefon. 47% dintre utilizatorii Facebook își accesează conturile doar folosind mobilul.
Există 1.083 miliarde de utilizatori activi zilnic.
83% dintre părinți ce folosesc Facebook sunt prieteni cu proprii copii.
Facebook adaugă 500.000 de utilizatori noi in fiecare zi; sunt create 6 profiluri noi în fiecare secundă.
72% din adulți vizitează Facebook cel puțin o dată pe lună.
La nivel mondial, 38,6% din populația online utilizează Facebook.
Numărul mediu de prieteni al unui profil este 338, iar numărul median (punctul de mijloc) de prieteni este de 200.
Jumătate dintre utilizatorii de internet care nu folosesc Facebook ei înșiși trăiesc cu cineva care face asta. Dintre acestea, 24% spun că se uită la postări sau fotografii pe contul acelei persoane.
Facebook- statistici de utilizare
Există un procent estimat de 81 de milioane de profiluri Facebook false.
Cea mai populară pagină este Facebook pentru Fiecare Telefon (Facebook for Every Phone), cu 509,772,152 like-uri.
Facebook reprezintă 62% din conectările efectuate de către consumatori pe diverse aplicații și site-uri web ale editorilor și brandurilor.
80 de milioane de oameni folosesc Facebook Lite – aplicația pentru conexiuni lente.
Facebook ocupă 22% din timpul petrecut pe internet de pe dispozitive mobile, în comparație cu cu timpul petrecut căutând pe Google și YouTube combinate care înregistrează doar 11%.
Utilizatorii petrec o medie de 20 de minute pe zi pe site.
Hive este depozitul de date folosit de Facebook, depozitând 300 petabytes de date.
Facebook generează 4 petabytes de date în fiecare zi.
Facebook înregistrează zilnic 100 de milioane de ore de vizionare de video-uri.
Utilizatorii generează 4 milioane de like-uri la fiecare minut.
Mai mult de 250 de miliarde de fotografii au fost încărcate pe Facebook ceea ce echivalează cu 350 de milioane de fotografii încărcate.
Facebook- statistici de marketing
Există 50 de milioane de pagini active de afaceri mici.
Dar numai 2,5 milioane dintre aceste întreprinderi plătesc pentru a fi “agenți de publicitate activi”. Cu toate că 75% din branduri vor plăti pentru a-și promova postările.
Facebook a susținut că, la nivel mondial în 2015, 19% din 70 de miliarde de dolari au fost cheltuiți pe publicitate pentru dispozitivele mobile. Astfel 78% din veniturile din publicitate pe Facebook vine de la anunțurile pentru mobil.
Media reclamelor click through rate pe Facebook este de 0,9%. Cu toate că adăugarea unui buton CTA poate ridica reclamele click-through rate de 2,85 ori.
În 2015, venitul mediu Facebook provenit din publicitate a fost de 11,96 dolari per utilizator.
49% dintre utilizatori apreciază o pagină de Facebook pentru a-și exprima sprijinul față de un brand ce le place.
40% dintre utilizatorii nu au apreciat nici o pagină a niciunui brand – adică anunțurile plătite sunt singura cale de a ajunge la aceștia.
Video-ul înregistrează cea mai mare rata de angajare, chiar dacă acesta reprezintă doar 3% din conținutul partajat pe Facebook.
Mesajele publicate joi și vineri primesc cel mai mare angajament, au impactul cel mai mare.
Poate vă interesează și:
- Social Media Marketing-10 sfaturi pentru începători.
- Cum să implementezi o strategie de Social Media (Part I)
- Cum să implementezi o strategie de Social Media (Part II)
- Conținutul în Social Media- între utilitate și impact
Sursă statistici: 1.