Orice deținător de canal YouTube își dorește să creeze o comunitate în jurul acestuia și să aibă mai mulți urmăritori. Cu atât mai mult dacă pe acesta își promovează business-ul. Iată 5 idei simple care vă pot ajuta să îmbunătățiți implicarea abonaților pe canalul de YouTube:

1. Atrageți mai mulți abonați

Primul pas este atragerea unui număr mare de abonați.

a) Asigurați-vă că toate clipurile au titluri în concordanță cu conținutul video.

b) Blogul este o modalitate foarte utilă de a atrage abonați pe canalul de YouTube. Găsiți bloggeri care scriu despre nișa în care activați, și contactați-i pentru a vă scrie un articol pe site. Reach-ul va crește simțitor.

c) Colaborați cu canale care sunt deja populare în acest domeniu. Puteți fi invitat în clipurile lor sau îi puteți solicita ca endorseri.

d) Nu în ultimul rând, trebuie să aveți un Channel Trailer dacă doriți să atrageți mai mulți urmăritori. Acesta trebuie să fie o descriere a canalului și să spună exact cu ce vă ocupați.

2. Distribuiți clipurile la momentul potrivit:

Un timing perfect poate fi elementul care lipsește din strategia dumneavoastră de marketing.

Există zvonuri conform cărora clipurile pe YouTube au mai mulți privitori în weekend. Cu toate acestea, potrivit raportului realizat de către TubeMogul, zilele săptămânii sunt cele mai profitabile din acest punct de vedere. Dar trebuie să țineți cont de faptul că statisticile pot fi diferite în funcție de gen, vârstă, etc. Trebuie să găsiți momentul potrivit pentru audiența canalului dumneavoastră.

3. Interacționați cu fanii

Nu există modalitate mai bună de a crea engagement în rândul publicului, decât inițierea discuțiilor cu acesta. Cel mai simplu mod de a motiva abonații să adauge comentarii în continuare este să le răspundeți cât de rapid puteți. Deși îl puteți considera timp pierdut, va merita să petreceți câteva secunde răspunzând. Fanii se vor simți ascultați și vor continua să își exprime părerile.

Un alt mod des folosit de a interacționa cu abonații este chestionarea acestora referitor la preferințele în materie de video. Ce așteptări au, ce și-ar dori să vadă, cum și-ar imagina următorul clip?

4. Folosiți trăsăturile pe care YouTube le oferă:

Dacă aveți un canal de YouTube verificat puteți:

a) Încărca clipuri mai lungi;

b) Crea adnotări externe;

c) Face live streaming (Această trăsătură vă va ajuta să interacționați în timp real cu fanii);

d) Folosi Google+ hangouts on Air pentru a transmite în direct prezentarea oricărui produs.

5. Faceți referire și la alte platforme

Sincronizați-vă canalul de YouTube cu conturile de pe celelalte platforme de social media. Twitter, Pinterest, Instagram și Facebook sunt instrumente foarte utile pentru a crea engagement. Puteți face acest lucru prin postarea link-urilor către conținutul video de pe YouTube  sau prin explicarea modului în care l-ați realizat.

V-ar putea interesa și:

  1. Strategii de promovare video pentru start-up-uri (Part. I)
  2. Trendurile anului 2016 în materie de video marketing
  3. Facebook vs. YouTube (Part. I)
  4. Facebook vs. YouTube (Part II)

Sursa

În continuă căutare de dezvoltare personală, Andreea Lepădatu îmbină marketingul, PR-ul și editarea video pentru a crea un spectru complet, ideal mediului de afaceri prezent.