Testimonialele sunt mărturii scrise, înregistrate sau video care sprijină credibilitatea și performanța unei firme. Ajută chiar și la creșterea reputației, prin exprimarea încrederii pe care alți oameni o au în tine și în ceea ce business-ul tău oferă.
Încurajează consumatorii să scrie o părere sau oprește-i în timp ce îți laudă produsul și filmează-i! Da! Ai citit bine, filmează-i! Dacă ești încrezător în produsul sau serviciul tău, și consumatorii ar trebui să fie. Încurajează-i să își exprime părerea despre experiența pe care au avut-o cu produsul, și astfel să te recomande. Testimonialele sunt instrumente minunate ce sporesc încrederea potențialilor clienți.
De ce sunt importante?
Când vine vorba despre orice afacere, fie ea la început de drum sau deja prosperă, succesul acesteia depinde în pare parte de părerea celor din jur. Testimonialele sunt unelte incredibil de puternice când vine vorba despre creșterea brandului tău. Acestea sporesc credibilitatea în tine și în afacerea ta, fapt foarte important.
Veți fi surprinși de numărul mare de testimoniale valoroase pe care le veți primi, nu numai rugând clienții să își exprime părerea, ci și prin intermediul discuțiilor cu aceștia sau comentariilor de pe blog, din postările de pe social media sau din alte medii online.
Cum puteți folosi testimonialele mai eficient?
- Decideți pe care să le folosiți!
De câte ori aveți o interacțiune pozitivă cu un partener de afaceri și își exprimă interesul în ceea ce afacerea dumneavoastră oferă, este o oportunitate foarte bună să îi cereți un testimonial. Dacă ați oferit un Ebook gratuit, puteți cere o părere despre acesta. Testimonialele vorbesc despre succesul firmei, dar și despre interacțiunea pozitivă avută cu alți oameni. Reprezintă dovada relației pe care o aveți cu aceștia.
2. Distribuiți-le cât mai mult!
Le puteți posta pe blog, site, în broșuri, pe paginile de vânzare, în comunicatele de presă, în direct mail, scrisori etc. Folosiți la maximum canalele de social media pentru a le distribui! Asigurați-vă că faceți asta în cât mai multe locuri, pentru a fi văzute de cât mai mulți oameni. Va spori încrederea celorlați în dumneavoastră, dar va servi și drept mulțumire pentru gestul persoanelor care vi l-au oferit.
3. Scris sau video?
Testimonialele video reprezintă o mărturie emoționantă, care îmbină sunetul cu vizualul, iar mesajul este mult mai rapid receptat și înțeles. Testimonialele scrise sunt de un impact mai mic și necesită mai mult timp pentru a fi citite, iar de multe ori sunt trecute cu vederea. Reclamele de tip teleshopping sunt cea mai bună dovadă în acest sens. Acestea prezintă persoane care au luat contact cu produsul și care doresc să împartă și altora din experiența lor. Crează testimoniale video- deși acestea necesită timp, reprezintă o metodă foarte credibilă deoarece cuvintele sunt atribuite în mod direct unei persoane, iar potențialii clienți pot observa certitudinea cu care se vorbește despre produsul oferit de dumneavoastră. Inflexiunile vocale și privirea reprezintă elemente de puternic impact.
Testimonialele nu trebuie să vină neapărat de la un client. Pot aparține unor oameni diferiți. Cum spuneam anterior, nu sunt neapărat conectate cu vânzarea. Sunt conectate cu relația pe care o aveți cu persoana care își exprimă părerea.
Credibilitatea este esențială pentru succesul afacerii tale. Folosirea strategică a testimonialelor te poate ajuta pe termen lung în promovarea acesteia. Cu cât ai mai multă vizibilitate online și o reputație puternică, cu atât business-ul tău se va dezvolta mai rapid.
Ce alte moduri folosiți pentru a prezenta mărturiile clienților dumneavoastră? Sunteți de acord că prezentarea testimonialelor merită investiția timpului și resurselor dumneavoastră?
Oamenii nu fac afaceri cu persoane în care nu au încredere.
Citește și:
- Ce este video marketingul?
- Cum promovăm pe Youtube?
- Care este conceptul de promovare potrivit pentru afacerea ta?