Vă arătam zilele trecute, pe Facebook, că am participat la un curs susținut de Florin Pravai (YouTube Lead Google România), cu tema ”What drives success on YouTube today?”. Am luat notițe și împărtășim cu dumneavoastră cunoștințele acumulate.

Lecția cea mai importantă s-a bazat, de fapt, pe o întrebare: ”Ați distribui acel clip?”. Dacă ar fi realizat de oricine altcineva, ați petrece 30 secunde, 1 minut sau chiar mai mult pentru a îl privi?

Dacă ați avut dubii, vă oferim câteva soluții care vă vor ajuta în realizarea viitoarelor materiale video.

1. Accesibilitate, Subscribe la canalul de interes

Utilizatorii trebuie să vă găsească ușor materialele video. Folosiți cuvinte cheie cât mai atrăgătoare! Scopul dumneavoastră în acest punct trebuie să fie acela de a îi convinge să să dea Subscribe, de a transforma canalul dumneavoastră în unul de interes.

2. Endorseri

Dacă afacerea dumneavoastră se află la început, prezența unei persoane publice i-ar aduce un plus de valoare, precum și apariții în media. Acestea asigură mai multă vizibilitate și, totodată, crește interesul celorlalți vizavi de business.

3. Ton conversațional

Cu siguranță v-ați întrebat cum reușesc vloggerii să atragă atât de mulți privitori și să genereze content. Florin Pravai a evidențiat tonul pe care aceștia îl folosesc- unul conversațional, prietenesc- precum și formula de salut, unică printre internauți.

Totodată, de remarcat este și faptul că aceștia realizează materialele video folosindu-se de aceleași decor și sub același format. Obișnuirea publicului cu anumite standarde atrage fidelizarea acestuia.

4. Target

Aflați cât mai multe detalii despre preferințele privitorilor! Perioada când este prezent online, dispozitivele pe care le folosește, vârsta, sexul etc. A trece peste această etapă înseamnă distrugerea campaniei, chiar înainte de lansarea sa.

5. Pre Buzz- Eveniment- Post Buzz

Realizarea unui eveniment implică mult efort și dedicare. Pentru a evita situațiile în care acesta nu va avea efectul dorit, Florin Pravai a vorbit despre 2 etape pe care trebuie să le avem în vedere, înainte și după eveniment.

a) Pre Buzz- Trebuie să stârniți interesul, să creați content în jurul evenimentului, să determinați oamenii să vorbească despre el. Un exemplu de Pre Buzz îl reprezintă organizarea unui concurs.

c) Post Buzz- Deși evenimentul a fost un real succes, munca dumneavoastră nu se oprește aici. Păstrați legătura cu participanții, le puteți trimite poze sau video din ziua respectivă, sau îi puteți motiva să vă scrie impresii.

Pe scurt: ton conversațional, clip interactiv, consistent, targetat, sustenabil, accesibil, inspirat.

Luna mai a anului 2013 a marcat momentul în care YouTube a lansat versiunea pentru România. Creatorii de conținut video au posibilitatea să monetizeze clipurile încărcate pe această platformă, iar companiile pot derula campanii de promovare.

”YouTube este al treilea cel mai vizitat site din lume, investiția în promovarea pe acest canal fiind mai mult decât indicată.” Florin Pravai

Conform unui studiu realizat de Google, Mindshare și Millward Brown pentru Unilever, o campanie derulată în paralel pe TV și YouTube este de două ori mai eficientă în termeni de cost și reach, comparativ cu  o campanie derulată doar pe TV.

Iată imagini de la un alt curs susținut de Florin Pravai, în anul 2014. Analizați cifrele de atunci și veți realiza impactul pe care YouTube, mai exact conținutul video, îl are în prezent!

Sursă foto

V-ar putea interesa și:

  1. Strategii de promovare video pentru start-up-uri (Part. I)
  2. Trendurile anului 2016 în materie de video marketing
  3. Facebook vs. YouTube (Part. I)
  4. Facebook vs. YouTube (Part II)
În continuă căutare de dezvoltare personală, Andreea Lepădatu îmbină marketingul, PR-ul și editarea video pentru a crea un spectru complet, ideal mediului de afaceri prezent.