Pentru a înțelege impactul pe care clipurile postate pe Facebook îl pot avea asupra afacerii dumneavoastră, amintiți-vă de vara lui 2014: Ice Bucket Challange. Asociația ALS a lansat o campanie de donații dedicate ajutorării celor suferinzi, precum și pentru conștientizarea unor maladii. Procedura era simplă: participanții erau provocați să se filmeze în timp ce își vărsau pe cap un vas cu apă la temperatură scăzută (amestecată cu gheață), apoi să nominalizeze pe altcineva. Regulile presupuneau ca, în 24 de ore de la primirea nominalizării, trebuiau să doneze bani și/sau să toarne găleata de apă cu gheață pe cap. Filmul trebuia să cuprindă numele acțiunii caritabile la care participau și numele noilor nominalizați. Au luat parte la această acțiune personalități la care nu v-ați fi gândit niciodată: Oprah, Donald Trump, George W. Bush, Mutu, Tudor Chirilă, Andreea Esca, Ilie Năstase, Răzvan Fodor, Bendeac, Emil Boc, Andreea Marin etc.

Un concept aparent simplu a generat 17 milioane video, din 159 țări, 70 de miliarde de vizionări și peste 220 milioane de dolari, din donații. Acum gândiți-vă cât a costat întreaga campanie. Nimic!!!

Facebook intră în tendințe drept ”noul negru”, clasic, dar eficient.

Predicția pentru 2016 este că acesta va fi anul video marketingului. În continuare, am explicat cum și de ce oamenii de marketing își canalizează eforturile pentru crearea unor clipuri eficiente, precum și care sunt pașii care ar trebui respectați atunci când doriți să realizați unul pentru Facebook.

De ce Facebook?

Desigur, ați putea spune, ”Da, online video este atractiv, eficient, investiția depinde de calitatea pe care doresc să o obțin, dar de ce Facebook? Ce este greșit la YouTube?” Facebook este singura platformă care asigură o expunere maximă a postării dumneavoastră. Gândiți-vă astfel: clipurile postate pe Facebook obțin de până la 52 de ori mai multe vizualizări, comparativ cu un link de pe YouTube, potrivit GetResponse. Facebook a PacPac StudioS- Facebook, promovare videodepășit recent YouTube pentru cele mai multe vizionări ale unui clip, de pe Desktop, pe lună. În Noiembrie 2015, Facebook a obținut 8 miliarde de vizualizări pe zi, a conținutului video- cu 4 miliarde mai mult decât în luna Aprilie a aceluiași an.

Motivul este noul algoritm pe care rețeaua de socializare îl folosește. Acesta favorizează conținutul încărcat direct acolo, reducând afișarea link-urilor care direcționează către alte site-uri. Facebook are o nouă trăsătură care deschide în mod automat clipurile în News feed-ul utilizatorilor, dacă aceștia au dat scroll peste ele. La început, rulează fără sonor, dar privitorii pot alege să le vizioneze pe ecranul complet și cu sunet. Ca un bonus, Facebook va măsura traficul pe care video îl realizează. Astfel, au audiența măsurată pentru a permite utilizatorilor să-și facă o idee asupra calității lor. Totodată, oferă acces la toate măsurătorile ce privesc materialul video.

Iată câteva sfaturi de care ar trebui să țineți cont înainte să încărcați un clip pe Facebook:

✓ Facebook acceptă aproape toate formatele, însă MP4 este cel recomandat;

✓ Rezoluția ar trebui să fie de 1080 pixeli sau mai puțin. Pentru o calitate mai bună, încărcați clipuri HD;

✓ Platforma poate găzdui video de până la 1, 75 GB, dar cele care au această dimensiune se pot încărca greu, în funcție de conexiunea la internet;

✓ Facebook recomandă compresie AAC audio stereo cu 128 kbps sau mai mult;

✓ Videoclipul trebuie să fie mai mic de 45 de minute. Lungimea ideală, pentru a fi privit integral, este de aproximativ 22 secunde;

✓ Puneți accentul pe calitate încă de la început. Privitorii sunt predispuși să își amintească și să distribuie un clip bine realizat și care rulează bine pe orice dispozitiv;

✓ Spuneți o poveste atât cu sunet, cât și fără. Amintiți-vă că video vor fi deschise în mod automat, fără sunet, așa că responsabilitatea de a atrage atenția privitorilor revine imaginilor. Încercați să introduceți brandul sau produsul încă din primele secunde.

Includeți un call to action!

Video reprezintă o șansă de a îi îndemna pe privitori să ajungă sau să facă ce vă doriți. După ce ați încărcat clipul, puteți apăsa pe butonul ”Add Call to Action”. Opțiunile dumneavoastră includ și: aflați mai mult, descărcați, cumpărați acum, priviți mai mult, înregistrați-vă, precum și rezervați acum. Apoi, puteți adăuga URL-ul site-ului spre care doriți să se îndrepte cei care au vizionat filmulețul dumneavoastră. Titlul și descrierea sunt opționale. Dacă observați că nu are performanța dorită, îl puteți modifica oricând, prin apăsarea butonului ”Edit video” din meniu.

Nu uitați că, pentru ca un clip să genereze o vizualizare, după standardele Facebook, un utilizator trebuie să fi văzut cel puțin 3 secunde din acesta.

Marketingul online este un domeniu în continuă schimbare, așadar puteți experimenta până găsiți abordarea care să stârnească interesul publicului țintă.

V-ar putea interesa și:

  1. Trendurile anului 2016 în materie de video marketing
  2. Mihaela Georgescu-Insight-uri despre promovare
  3. Radu Turcescu- strategii de promovare (Interviu video)
În continuă căutare de dezvoltare personală, Andreea Lepădatu îmbină marketingul, PR-ul și editarea video pentru a crea un spectru complet, ideal mediului de afaceri prezent.