PacPac StudioS deschide seria interviurilor cu personalități și oameni de succes care doresc să vă împărtășească din experiența lor în materie de promovare. Săptămânal, vă vom prezenta tehnicile la care apelează, insight-uri, dar și sfaturi practice, cu aplicabilitate imediată.
Deschisă, comunicativă și tot timpul săritoare! Astăzi o aducem în atenția dumneavoastră pe Mihaela Georgescu, expert în comunicare și primul Networking Trainer & Coach din România.
Misiunea sa este să ajute liderii, antreprenorii și profesioniștii să dobândească încredere și credibilitate în fața potențialilor parteneri și clienți. Aceștia sunt învățați cum să construiască conexiuni puternice, prin intermediul networking-ului, în timp ce își transmit ideea de business sau viziunea într-un mod care să inspire.
În cifre, experiența sa poate fi sumarizată astfel:
- 8 ani- în domenii precum jurnalism, comunicare și training;
- La vârsta de 20 a fondat un ONG;
- A fost implicată în aproximativ 20 de proiecte internaționale, în 17 țări;
- A participat la mai mult de 500 de evenimente;
- A lucrat cu nu mai puțin de 25 de organizații și comunități
- A susținut traininguri pentru un total de 2500 participanți, cu vârste cuprinse între 6 și 25.
În continuare găsiți interviul redactat integral.
Te rugăm să ne descrii puțin domeniul activității tale și rezultatele obținute până acum.
Așa cum îmi place să spun, activez în industria încrederii dintre oameni. Adică ajut antreprenorii, consultanții, liderii să câștige încredere și credibilitate în fața potențialilor clienți, parteneri etc.
Fac asta prin training și coaching în care le facilitez învățarea despre cum să creeze relații valoroase (atât pe plan personal, cât și profesional și bănesc) prin networking, cum să își transforme povestea personală într-un pitch care să ofere greutate credibilității lor și cum să convingă jurnaliștii să scrie despre ei pentru a folosi aparițiile media ca o pârghie în creșterea autorității lor și a brandului pe care îl reprezintă. Sau mai simplu spus: cum să se poziționeze ca experți în domeniul în care activează.
Rezultatele sunt simplu de identificat: prin zâmbetul care traduce bucuria și mulțumirea oamenilor pe care îi ajut să își atingă obiectivele.
Când ai început să folosești, în promovarea activităților tale, materiale multimedia (foto, video, audio)?
De la bun început. Ba chiar a priori promovării intense a brandului pe care l-am construit. Practic, înainte de orice demers de promovare, am lucrat cu niște specialiști pentru a-mi construi o identitate vizuală, apoi am făcut o ședință foto și un filmuleț, pe care le-am folosit din ziua 1 pe site și pe toate canalele de promovare.
Care sunt dificultățile/provocările legate de acest tip de promovare?
Dacă vorbim de foto, îmi este dificil să îmi anticipez nevoile. Îmi vin idei de promovare și mereu mă gândesc „ah, de ce nu am făcut o poză cu asta la ședința foto?”. Acesta este și unul dintre motivele pentru care fac 1-2 ședințe foto pe an. Însă e și un lucru bun, pentru că ăsta poate fi și un indicator al faptului că tu și brandul tău ați evoluat. Ceea ce e minunat!
Pe parte video, cred că provocarea e să transmit mult în puțin. Toți trăim în secolul vitezei. Oamenii n-au timp, și cu atât mai puțin răbdare, să urmărească ceva de lungă durată, cu excepția cazului în care este direct interesat de respectivul conținut. Însă când vorbim de promovare, în primul rând vrei să atragi atenția omului, deci vorbim despre ceva scurt și de impact.
Cred că studiul bunelor practici și respectiv consultarea fie cu reprezentanți ai publicului tău țintă, fie cu un specialist (sau și și) sunt absolut necesare pentru succes.
Care sunt beneficiile folosirii video marketing-ului în promovarea activităților tale?
Apropo de networking, cu toții – absolut cu toții – indiferent ce fel de business avem, lucrăm nu cu companii, ci cu oameni. Astfel, lăsând la o parte celebra vorbă (dealtfel adevărată) că o imagine face cât o mie de cuvinte, tot ce înseamnă imagine are un rol mult mai profund când vorbim despre promovare: construiește raport și încredere.
„A vedea omul cu care urmează să lucrezi te poate ajuta să iei decizia mai repede. Pentru ca putem vedea ce e în spatele cuvintelor frumoase de promovare, e ca și cum avem acces direct și personal– la om.”
Când suni la o companie nu vrei să vorbești cu „brandul”. Vrei să vorbești cu managerul, pentru că în el ai încredere, cu el vrei să lucrezi. Cam asta face și o imagine bine construită. În plus, devii memorabil în mintea oamenilor (suntem programați ca oameni să reținem mai ușor fețe decât nume), iar asta ne poate iarăși ajuta mult în demersurile de a ne promova.
Cum îți realizezi materialele multimedia? Apelezi și la profesioniști din domeniu? De ce?
Numai apelând la profesioniști. Știți, la un moment dat în viață mi-am dat seama că nu le pot face pe toate. Și că așa cum eu pretind altora să înțeleagă valoarea adăugată a serviciilor mele, așa trebuie să apreciez și eu valoarea serviciilor altora. Și e minunat momentul în care realizezi asta, iei o mare piatră de pe inimă. Plus că îmi salvează o grămadă de timp, pe care îl pot investi în clienții mei și a crea mai multă valoare pentru ei.
Bineînțeles, întotdeauna există o parte de consultare, în care îmi expun nevoile, preferințele etc, dar nu mă închipui făcând asta de una singură. Imaginea contează enorm. Nu văd niciun motiv pentru care aș risca-o cu ceva făcut pe genunchi. Sigur, nu vorbim aici de poze sau filmulețe de tip „selfie”, care pot crea apropiere față de publicul tău, atunci când ai ceva specific de transmis. Acolo e altă poveste.
Dacă ar fi să alegi dintre – fotografie, video sau audio – ce ai alege cu prioritate?
Mă puneți la o încercare grea. Cu atât mai mult că sunt trainer și știu prea bine că oamenii au tipuri diferite de învățare, așa încât e foarte important să le atingi pe toate.
Statisticile spun că undeva la peste 90% din totalul informației pe care o primim zilnic este vizuală. Care va să zică, suntem făcuți pentru a consuma imagine. Deci foto și video vor fi întotdeauna în topul preferințelor mele.
Dintre ele e greu de ales pentru că până la urmă depinde extrem de mult care este nu doar scopul, dar și canalul comunicării tale și cui te adresezi. Un video va fi oricând mult mai util dacă vrei să explici cum funcționează un mecanism, un proces, etc. Fotografia e necesară pentru a crea ancore vizuale. Probabil ca o îmbinare e cea mai fericită alegere.
Ce sfaturi legate de folosirea materialelor multimedia ai putea să oferi? (ex – unde și când se postează cel mai eficient, câți bani și în ce să se investească prima oară)
Nu mă simt cea mai în măsura să dau astfel de sfaturi. Cred ca voi cunoașteți mai bine asta. Recomandarea mea ar fi ca, indiferent în ce industrie activezi, să-ți faci temele. Studiază piața, studiază-ți concurenții, studiază ce fac cei din alte țări. Și, cel mai important, cunoaște-ți clienții: cine sunt, ce preferințe au, ce consumă, ce le place, ce nu le place… Din punctul meu de vedere nu e nimic de inventat sau de recomandat. Totul e doar legat de adaptare la realitatea business-ului propriu și răspunsul la nevoi specifice ale clienților tăi. Care ține de fiecare să le cunoască și să le înțeleagă.
Bugetul iarăși e ceva relativ. Ce pot recomanda însă este să facă această investiție. Greutatea importanței imaginii e genul acela de lucru pe care nu îl poți măsura întotdeauna cu maximă precizie sau din ziua doi de implementare. Însă e genul de investiție care va conta.
Întotdeauna. Fără excepție. Judecăm după prima impresie (și nu o spun ca un lucru rău neapărat, e un mecanism natural de a face alegeri), iar asta nu se va schimba niciodată.
Cum plănuiești să te folosești de astfel de materiale, în noile tale campanii de promovare?
Eu folosesc imaginea permanent. De la mailuri pe care le trimit către oamenii care mă urmăresc, la Facebook, site, evenimente. Nu prea există canal de comunicare pe care să nu folosesc identitatea vizuală a brandului, o poză cu mine sau un video. Până la urmă, potențialilor clienți sau parteneri le este cel mai ușor să înțeleagă în felul ăsta cine sunt, cum lucrez și cu ce îi pot ajuta. Iar ăsta e cel mai important lucru!
Mihaela, noi îți mulțumim și îți urăm mult succes în continuare!
Dacă doriți să aflați mai multe despre Networkability, accesați site-ul său: .
V-a fost folositor acest articol? Cunoașteți pe cineva interesat de acest subiect? Distribuiți!
Fotografie sau materiale video? Ce alegeți? Împărtășiți-ne în secțiunea de comentarii!
V-ar putea interesa și: