Cu toții iubim poveștile bune. Inclusiv clienții noștri. Guy Kawasaki- unul dintre cei mai cunoscuți autori, speakeri și influenceri în social media- este de mult timp susținător al faptului că storytelling-ul este un instrument eficient în marketing. În timp ce acest aspect a rămas intact, procesul prin care se realizează, a suferit multiple modificări.
Așa cum se întâmplă și într-o relație amoroasă, comunicarea este cheia spre…și mai multă comunicare. Numai comunicând putem continua să comunicăm. Sună clișeic, însă este adevărat, cu atât mai mult în afaceri. Numai prin postări zilnice, video, call-to-action, pe scurt, numai prin interacțiune regulată cu publicul țintă îl putem atrage și menține aproape.
Și cum altfel putem comunica, dacă nu prin povești. Răspundem la ”Cum a fost ziua?”, ”Ce ai făcut la..”, ”Cum ți s-a părut X?”, construind o poveste în jurul răspunsului. A noastră. Astfel, cel mai bun punct de pornire pentru a construi o relație cu publicul țintă, de a găsi constant puncte comune cu acesta este, în mod firesc, o poveste- povestea personală, îmbinată cu cea a companiei.
Iată 5 pași ce vă vor ghida în folosirea marketingului pentru a vă spune eficient povestea și a vă conecta cu consumatorii:
- Răspundeți la ”De ce?”
De ce există compania? Ce problemă încearcă să rezolve? De ce consumatorii ar trebui să folosească produsele pe care le oferiți dumneavoastră și nu concurența?
Cu siguranță aveți aceste răspunsuri pregătite pentru potențialii investitori, dar cum pot ele să aibă un impact asupra brandingului sau strategiei de marketing? Doar folosindu-vă de ele este un prim pas excelent!
- Permiteți contopirea celor două lumi: personală și profesională
Transparența poate face diferența între a avea o conexiune reală cu consumatorii și a îi lăsa pe aceștia cu sentimentul că sunteți un ”vânzător de mâna a doua”. Folosirea propriilor experiențe pentru a vă face povestea mai ”umană” și mai plină de însemnătate, poate fi inconfortabilă la început. Dar este ceva la care ar trebui să faceți apel încă de când începeți promovarea. Tratați brandul companiei cu aceeași grijă cu care îl tratați pe cel personal.
- Sincronizați povestea cu mesajul
Folosiți-vă de creativitate pentru a construi campanii de marketing destinate să transmită mesajul și ideea poveștii dumneavoastră. Lăsați-vă amprenta asupra fiecărei părți din materialul de marketing. Începeți, în primul rând, cu site-ul, mail-urile și apelurile la acțiune.
-
Adăugați ”culoare” poveștilor, prin conținut
Conținutul nu ar trebui să aibă un final, ci să fie un continuu început. Ideea din spatele poveștii ar trebui să dezvăluie o mulțime de căi care pot fi exploatate pentru a crea conținut convingător.
- Faceți video memorabile
Noi, ca oameni de marketing, suntem conștienți de cât de limitate sunt posibilitățile textului, reclamelor tv sau print, pentru a ne spune poveștile. De când calitatea video și a conținutului variază foarte mult, focusați-vă pe realizarea unor clipuri inedite în fiecare zi. Instrumente precum social media, Youtube au făcut extrem de ușoară etapa de integrare a video în strategia de marketing curentă.
Și dacă tot vorbim despre social media, poate cea mai mare contribuție în afaceri pe care o are este aceea că a forțat companiile să se umanizeze, altfel riscau să fie marginalizate în online. ”Adăugarea unei fețe” care să vorbească este un mod eficient de a folosi rețelele sociale în distribuirea poveștii companiei dumneavoastră.
Cu toate acestea, trebuie să aveți o poveste dinamică, în continuă evoluție. Fără a pierde din vedere inițialul ”De ce?”, permiteți-vă să creșteți, să deveniți mai ambițioși, să continuați să vă promovați în moduri inedite și care să atragă atenția publicului țintă.
V-ar putea interesa și:
- Cum alegeți conceptul de video potrivit?
- Secretele unui brand de succes, Coca-Cola
- De ce sunt testimonialele importante?
- Folosirea video marketingului crește rata de conversie
- Cum promovăm pe YouTube?