Kyle Taylor, fondatorul The Penny Hoarder, povesteşte, într-un articol pentru entrepreneur.com, cum l-a ajutat investiţia făcută în promovarea pe  Facebook. Iată sfaturile lui:

Partea comercială a Facebook tinde să ia o întorsătură nefavorabilă. Directorii companiilor mai mici se plâng că interfața utilizatorilor se schimbă constant, ceea ce aduce cu sine o creștere a dificultății, dar și a costurilor de promovare pentru a ajunge la publicul țintă. Dar dacă înțelegi acest mecanism, Facebook Ads te poate ajuta- numai dacă urmezi anumiți pași. Din experiența mea am învățat că acest instrument este mai economic și eficient decât mult alte forme de publicitate, inclusiv cunoscutul Adwords.

În ultimul an, am investit trei milioane de dolari în reclamele pe Facebook, pentru a crește blogul companiei mele, Penny Hoarder. Pare foarte mult, așa-i? Dar reinvestirea acestora în propria afacere este cel mai bun mod de a crește. În plus, am descoperit că Facebook Ads este foarte eficient când vine vorba despre promovare.

Kyle Taylor, fondatorul The Penny Hoarder

Kyle Taylor, fondatorul The Penny Hoarder

 

 

 

 

”Reclamele de pe Facebook au ajuns foarte departe, de aceea am cheltuit 3 milioane de dolari pe ele.” Kyle Taylor, fondatorul The Penny Hoarder

 

 

Iată câteva din trucurile la care apelez eu!

#Lecția cu numărul 1: Concentrează-te pe trimiterea audienței către site-ul tău, nu pe creșterea numărului de fani de pe pagina de Facebook!

Deși poate părea foarte atractiv ca mii de persoane să îți dea like, nu este eficient- mai ales pentru site-urile de conținut, ca al meu, care scot profit de pe urma traficului. Acest aspect a devenit mai evident de-a lungul ultimului an, de când Facebook a scăzut reach-ul organic pentru pagini, pentru a încuraja companiile să investească mai mulți bani în advertising. Astfel, un procent foarte mic din cei care au dat like sunt înștiințați de postările tale zilnice.

Atunci când folosesc postări în care investesc, cu scopul de a trimite audiența către site-ul meu, , am două scopuri principale:

  1. Să îi conving pe utilizatori să acționeze în așa fel încat să acopăr costurile click-ului lor. Monetizez în principal prin publicitate.
  2. Să îi păstrez ca cititori, astfel încat să pot ajunge ușor la ei în viitor. Un mod de a face acest lucru este prin colectarea adreselor de mail, pe care le obțin cu ajutorul unui pop-up. Poate suna puțin ciudat faptul că mă focusez pe reținerea cititorilor, mai mult decât pe monetizarea vizitei lor pe site, dar asta mă ajută să cresc baza de persoane interesate, și astfel să atrag mai mulți oameni pe parcurs.

#Lecția cu numărul 2: Cea mai bună revenire a investiției vine din postările promovate.

Pentru cineva care este nou în acest domeniu, poate fi puțin dificil să decidă ce tip de promovare să folosească. Facebook oferă 10 tipuri diferite, în funcție de obiectivele de business.

Iată trei motive pentru care prefer postările care stimulează oamenii să intre pe site:

  1. Sunt actualizările cu adevărat importante de pe pagina mea. Atrag mai mulți cititori decât reclamele frumos realizate, dar care dau din prima secundă sentimentul că vrei să vinzi ceva.
  2. Promovarea postărilor cărora aleg să le fac reclamă îmi ocupă mai puțin timp, deoarece nu trebuie să creez ceva de la zero, ci investesc bani într-o postare deja publicată pe Facebook.
  3. De moment ce monetizez din apariția reclamelor și din parteneriate, click-urile pe postările promovate au crescut capacitatea de a avea un ROI imediat. Totodată, lucrez la a reține adresa de mail a fiecărui vizitator, astfel nu voi mai plăti pentru click-ul său data viitoare.

Postările promovate au funcționat pentru afacerea mea- un site de conținut- dar asta nu înseamnă că vor funcționa pentru fiecare companie. Dacă vindeți un produs sau un serviciu particular, atunci poate va funcționa mai bine un alt tip de advertising. Chiar dacă acesta este cazul tău, lecțiile 1 și 3 continuă să se aplice.

Sfatul meu? Încercați toate aceste opțiuni, nu vă fie frică să apelați la înțelepciunea convențională.

#Lecția cu numărul 3: Nu trebuie să cheltuiți foarte mulți bani pe Facebook pentru a vedea rezultate uimitoare.

Reclamele pe Facebook pot fi foarte ieftine. Dacă rata de click-trough este mare, și ai targetat corect audiența, poți obține click-uri cu câte un bănuț fiecare. Alte forme de promovare digitală, precum Adwords, tind să fie foarte scumpe, pentru aceleași cuvinte cheie. Asta se aplică în mod particular pentru cei care folosesc preponderent traficul de date mobil, care, de obicei, costă mai puțin decât pentru cei care folosesc pc. Cu toate acestea, uneori este mai eficient să investești mai mulți bani pentru utilizatorii de pc. Pe site-ul meu, spre exemplu, am observat că cei care accesează de pe laptop tind să completeze ofertele de abonare și să acționeze mai mult pe site, ceea de, desigur, aduce venituri.

Un mod inteligent de a reduce costurile per click este monitorizarea îndeaproape a statisticilor. Facebook oferă o multitudine de informații în Insight și Ads Manager, pe care le puteți folosi pentru a vă acționa în cunoștință de cauză. Cea mai bună parte este că poți accesta secțiunea Insight a paginii tale fără vreun cost, chiar dacă nu investești bani în publicitate. Ce alte platforme pentru publicitate îți oferă nenumărate informații despre utilizatorii tăi, înainte de a plăti ceva? Eu verific Insights pentru fiecare postare distribuită pe pagina mea, pentru a vedea cum acționează. Iar apoi iau decizia de a investi bani în promovarea acestora. Secretul este să cauți postările care au o rată mare de click-trough. Cu cât aceasta este mai mare, cu atât sunt mai predispus să optez pentru publicitate.

 

V-a fost folositor acest articol? Îl puteți aprecia prin simpla apăsare a butonului Like.

Cunoașteți pe cineva interesat de acest subiect? Share!

Ce tip de promovare folosiți? Împărtășiți-ne în secțiunea de comentarii!

V-ar putea interesa și:

  1. Cum alegeți conceptul de video potrivit?
  2. Avantajele folosirii video de tip corporate
  3. De ce sunt testimonialele importante?
  4. Folosirea video marketingului crește rata de conversie
  5. Cum promovăm pe YouTube?

Sursă

În continuă căutare de dezvoltare personală, Andreea Lepădatu îmbină marketingul, PR-ul și editarea video pentru a crea un spectru complet, ideal mediului de afaceri prezent.