Când a fost ultima dată când te-a preocupat promovarea activității tale? Nu ai încetat niciodată, așa-i? Dacă faci parte din categoria oamenilor care știu cât de importantă este imaginea și care își doresc constant să o îmbunătățească, atunci articolul acesta este ideal pentru tine.

Marcela Sărmășan este co-fondator al agenției de publicitate Vismark. Împreună cu soțul ei, ea se ocupă de afacerea care crește văzând cu ochii. Ea a stat de vorbă cu noi despre obstacolele pe care le-a depășit în această perioadă de timp, despre necesitatea angajării unor profesioniști care să se oucpe de promovarea video de la A la Z.

Interviul este redactat integral mai jos, și îl puteți găsi și în format video, la finalul articolului.

  • Te rugăm să descrii puțin domeniul activității voastre și rezultatele obținute până acum!

În prezent, lucrez în publicitate. În 2011 am deschis agenția pe care o dețin împreună cu soțul meu, agenția Vismark.  La început am fost noi doi. Am continuat în această formulă timp de vreo 2 ani. Anul acesta se împlinesc 5 ani de când am deschis agenția. Am reușit să atingem o echipă de 6 membri, și dacă lucrurile merg conform planului, se vor mai alătura încă 2. Ce facem pentru clienții noștri include o gamă destul de largă de servicii, de la grafică publicitară- cu ea am și început, până la servicii de publicitate, copywriting sau chiar campanii integrate. Ce pot să spun este că de-a lungul anilor am lucrat cu clienți din atât de multe domenii, încât împreună cu ei am înțeles atât de multe industrii și acum, dacă ar fi să ne deschidem un business în domeniul respectiv, cred că am ști ce să facem ca să avem succes.

  • vismark sediuCând ați început să folosiți, în promovarea activităților voastre, materiale multimedia?

Având în vedere domeniul nostru de activitate, și anume publicitatea, noi am fost obligați cam de la început să folosim materiale multimedia în promovarea activităților noastre, dar și a clienților noștri. În prezent, cam orice campanie propunem pentru ei, și orice activitate de promovare facem implică utilizarea de materiale multimedia. În special pe zona de online, nu prea poți să faci promovare dacă nu te folosești de imagini și de video. Chiar le recomandăm multor clienți, care sunt și la nivel de startup, să se folosească de astfel de materiale, pentru că rezultatele nu vor întârzia să apară.

  • Care sunt dificultățile legate de acest tip de promovare?

Cred că dificultatea cea mai mare o reprezintă reticența clienților de a folosi astfel de materiale în promovarea afacerii lor, și aici mă refer în special la video. Din punctul lor de vedere, costurile sunt mari. Într-adevăr, înainte, să creeze un spot publicitar și să îl promoveze ulterior necesita un buget destul de ridicat. Însă în prezent, lucrurile nu mai stau chiar așa. Poți să creezi un spot și să îl promovezi pe canale mult mai ieftine.  Online-ul ne oferă mult mai multe zone;  cum ar fi: Facebook, YouTube-sunt canale gratuite. Bineînțeles, poți face postare plătită, dacă aloci un anumit buget pentru asta. Dar oricum ajungi mult mai ieftin decât dacă te-ai promova pe TV.

  • Care sunt beneficiile folosirii video marketingului în promovarea activităților voastre?

Din punctul meu de vedere, beneficiul principal pe care ți-l oferă un video în promovarea afacerii îl reprezintă puterea de a transmite o emoție. Știm cu toții că o decizie de cumpărare este luată emoțional, în cele mai multe cazuri. Iar videoclipurile, după părerea mea, sunt cea mai complexă modalitate de a transmite emoție. Poți face asta și prin imagini statice și prin text, însă un video transmite și prin sunete, prin imagine, poți vedea mimica personajelor, și are un impact mult mai mare în promovare decât celelalte tipuri de materiale folosite în promovare.

  • Când realizați materiale multimedia, apelați și la profesioniști în domeniu?

De cele mai multe ori apelăm la profesioniști din domeniu. Și asta prin prisma domeniului nostru de activitate. Nu putem merge la clienții noștri cu propunere de spot publicitar filmat cu telefonul. Bineînțeles, mai sunt și situații când faci un filmuleț așa, spontan, să îl pui pe Facebook. Dar de cele mai multe ori, lucrăm cu profesioniști. Noi ținem la imaginea clienților noștri și în special ei țin la imaginea lor, și atunci suntem nevoiți să lucrăm cu profesioniști.

  • Ce sfaturi legate de folosirea materialelor multimedia ai putea să oferi?

Cred că cel mai important lucru este să îți clarifici mai întâi care este obiectivul tău de business. Trebuie să știi ce te interesează pe tine și ce vrei să obții în perioada următoare. Vrei notorietate mai mare, vrei vânzări mai mare, vrei să îți crești credibilitatea afacerii? Stabilește-ți care este obiectivul și apoi te gândești ce tip de video poți realiza pentru îndeplinirea acelui obiectiv. De exemplu, dacă eu vreau să fac afacerea mai credibilă, fac filmulețe cu testimoniale de la clienții mei. Și cel mai important după ce ți-ai stabilit obiectivul este să fii consecvent. De cele mai multe ori se întâmplă ca mulți antreprenori să fie entuziasmați la început, să facă 2-3 filmulețe, să le posteze, iar apoi, văzând că rezultatele pe care le așteaptă nu vin imediat, se demoralizează și se opresc aici. Răspunsul nu este acesta. De multe ori, rezultatele vin și după un an de muncă depusă.

Eu cred că acesta ar fi răspunsul: să fii consecvent și să nu te demoralizezi dacă nu vezi rezultate pe loc.

 

 

 

Poate te interesează și:

În continuă căutare de dezvoltare personală, Andreea Lepădatu îmbină marketingul, PR-ul și editarea video pentru a crea un spectru complet, ideal mediului de afaceri prezent.