Vă spuneam în majoritatea articolelor că ”schimbare” este cuvântul care definește cel mai bine social media. Dacă nu ții pasul, este foarte posibil ca brandul pe care îl reprezinți să nu se mai poată adapta tendințelor actuale. 

Facebook, cel mai complex instrument de promovare online, este cel care setează trendurile și aduce cele mai multe modificări. De această dată este vorba despre înlăturarea regulii referitoare la limita de 20% text pe o imagine promovată. 

Puteți folosi imagini cu mai mult de 20% text, însă veți avea o audiență limitată. 

Regula de 20% a fost adăugată cu ani în urmă, pentru a proteja calitatea experienței utilizatorului, precum și pentru a nu încărca aspectul cronologiei. Adevărul este că a funcționat. Prin impunerea acestei reguli, Facebook a forțat oamenii de marketing să fie mai creativi. Însă trebuie să recunoaștem că a fost o adevărată pacoste. Unele firme nu își puteau face reclamă, deoarece propriul lor logo era de tip text. Ceva trebuia să fie făcut, nu?

Ei bine, s-a schimbat! Poate că regula nu a fost eliminată în totalitate, dar a fost făcută mult mai flexibilă. Noua regulă nu te va opri să folosești orice imagine, indiferent de cantitatea de text pe care o conține. Din contră! Vei putea să utilizezi orice imagine pentru anunțuri, însă vei fi avertizat că, pentru același buget, reclama va ajunge la un număr redus de persoane din cauza textului. Altfel spus, poți folosi orice imagine însă, cu cât va avea mai mult text, cu atât va ajunge la un număr mai mic de persoane. 

De fapt, reclama se va încadra în una din cele 4 categorii:

  • Imagine+text: OK– imaginea conține foarte puțin text sau chiar deloc
  • Imagine+text: Scăzut-audiența poate fi ușor limitată
  • Imagine+text: Mediu– audiența va fi limitată, însă nu în măsură semnificativă
  • Imagine+text: Crescut: este posibil ca anunțul să nu ajungă la audiență

Va fi monitorizat impactul pe care această schimbare îl va avea asupra oamenilor și agențiilor de publicitate. 

Un oficial Facebook a confirmat această veste:

Pentru a îi ajuta pe oamenii de afaceri să își atingă obiectivele de business, totodată permițând celorlalți utilizatori să aibă o experiență plăcută pe Facebook, am avut o politică de limitare a textului excesiv (mai mult de 20%) pe imaginile folosite în anunțurile plătite. Căutăm mereu modalități de a îmbunătăți experiența, atât pentru oameni cât și pentru agențiile de publicitate, motiv pentru care vom testa o soluție nouă care va permite anunțurilor cu text să ruleze. Însă în funcție de cantitatea de text ce se va regăsi în imaginea unui anunț, acesta va ajunge la un număr diferit de oameni. Vom continua monitorizarea modului în care acest test va afecta activitatea agențiilor de publicitate, precum și pe cea a oamenilor, pentru a ne asigura că veți petrece timpul în cel mai plăcut mod. 

 

Vă invităm să citiți și:

  1. Despre rețelele sociale, video și…afacerea ta
  2. 12 strategii pentru a îți promova clipurile de pe YouTube
  3. Snapchat, o nouă concurență pentru Facebook
  4. Reach-ul organic este în scădere [Facebook]

În continuă căutare de dezvoltare personală, Andreea Lepădatu îmbină marketingul, PR-ul și editarea video pentru a crea un spectru complet, ideal mediului de afaceri prezent.