În ultima perioadă, am întâlnit din ce în ce mai multe persoane îngrijorate de scăderea reach-ului organic al postărilor de pe Facebook. Cu toate acestea, există și oameni de marketing care încă mai cred că cei ce le-au dat like văd tot ceea ce ei distribuie. Acest lucru se întâmpla în urmă cu 3-4 ani, probabil. Însă nu acumFacebook folosește un algoritm complex care determină ceea ce va vedea un utilizator în News Feed.

Reach-ul organic se referă la numărul de persoane la care ajunge postarea ta, în mod gratuit.

 

Odată cu această schimbare, valuri de întrebări au luat cu asalt rețeaua de socializare. Un reprezentant al Facebook, Brian Boland a răspuns întrebărilor oamenilor îngrijorați de modul în care vor evolua lucrurile în promovare. 

Am citit răspunsurile oferite și vă aducem în atenție câteva dintre cele mai interesante. 

De ce este reach-ul organic în scădere?

Există două motive principale:

Primul motiv se referă la un fapt evident: din ce în ce mai mult conținut este creat și distribuit în fiecare zi. Probabil că ați simțit această schimbare chiar dumneavoastră. În urmă cu câțiva ani, distribuirea unor fotografii, video, articole sau momente importante era un proces ce necesita timp și câteva instrumente de lucru. Astăzi, datorită noilor tehnologii, puteți împărtăși conținut cu prietenii prin simpla apăsare a câtorva butoane.

În medie, există aproximativ 1.500 povești care ar putea apărea în News Feed-ul unei persoane, de câte ori intră pe Facebook.

Pentru cineva care are mulți prieteni sau pagini apreciate nu va fi deloc ușor să găsească conținutul relevant.  

Ca un rezultat al acestui prim motiv, competiția pentru un loc în News Feed este în creștere și devine din ce în ce mai greu pentru postările care apar pe pagini să câștige expunere. Mai mult decât atât, odată cu această creștere a conținutului, oamenii dau like din ce în ce mai multor pagini.

Directorul responsabil de Product Management-ul News Feed-ului declara pentru TechCrunch în luna Aprilie a anului trecut că numărul total de pagini apreciate de un utilizator tipic al rețelei de socializare a crescut cu 50% față de anul 2014.

Cu fiecare nou like pe care o persoană din targetul dumneavoastră îl dă unei pagini, competiția pentru un loc în News Feed-ul său crește simțitor.

Cel de-al doilea motiv se referă la algoritmul pe care News Feed îl folosește. În loc să vă arate tot conținutul posibil, este creat în așa fel încât să vă apară numai conținutul relevant. Din cele 1500 de povești, Facebook afișează aproximativ 300. Pentru a identifica ce este important, testează fiecare postare în funcție de mii de factori ce țin de fiecare persoană.   

Conținutul organic încă este valoros pe Facebook. Paginile care publică conținut interesant, care educă, amuză sau care oferă informații utile, vor continua să apară în afișări. Oricum, anticiparea reach-ului organic se poate dovedi la fel de ineficientă ca încercarea de a crea conținut viral.  

Interacțiune Facebook

Interacțiune Facebook

Dacă ați investit capital financiar în crearea unei comunități, însă sunteți îngrijorat că acum mesajul dumneavoastră nu va fi văzut de toți membrii, trebuie să știți că:

  1. Fanii conferă credibilitate business-ului dumneavoastră.Cu cât aveți un număr mai mare de like-uri, cu atât conținutul acesteia reflectă credibilitate
  2. Puteți folosi insight-uri despre ei: unde locuiesc, ce le place, ce interese au- pentru a decide cum veți proceda în viitor
  3. Datorită lor, reclamele pe care le veți construi vor fi mai eficiente. Atunci când o persoană vede că un prieten a dat like unei pagini, este cu până la 50% mai predispusă să urmărească și ea conținutul respectivei pagini, iar reclama generează, în medie, o ridicare a vânzărilor online cu până la 35%.
  4. Reclamele cu context social sunt un semn pozitiv în ceea ce privește calitatea lor. Astfel duc la creșterea prețurilor de vânzare.  

Inevitabil, a apărut și întrebarea dacă Facebook implementează aceste modificări din dorința de a determina proprietarii de afaceri să investească capital financiar în promovarea postărilor. Brian Boland spune că scopul Facebook este să ofere utilizatorilor o experiență plăcută. Este de părere că dacă oamenii sunt din ce în ce mai implicați și mai activi când vine vorba de postările care le apar în News Feed, sunt predispuși să aibă aceeași atitudine și când vine vorba despre comunicarea cu brandurile. Pe de altă parte, spune el, asemeni televiziunii, ziarelor, conținutului radiofonic și oricărei alte platforme de marketing, rețeaua de socializare este mult mai eficientă atunci când afacerile folosesc mijloace plătite de media pentru a ajunge la audiența dorită.

 

 

Vă invităm să citiți și:

  1. Workshop ”Video marketingul la îndemâna Ta”
  2. 4 sfaturi pentru o promovare eficientă (Part. I)
  3. 4 sfaturi pentru o promovare eficientă (Part. II)
  4. 5 modalități prin care puteți îmbunătăți implicarea abonaților pe canalul de YouTube. 
În continuă căutare de dezvoltare personală, Andreea Lepădatu îmbină marketingul, PR-ul și editarea video pentru a crea un spectru complet, ideal mediului de afaceri prezent.