Așa cum vă spuneam în articolele anterioare, YouTube oferă o serie de beneficii pe care Facebook trebuie să mai lucreze pentru a le putea egala. Însă în ”bătălia” Facebook vs. YouTube, balanța va înclina în funcție de scopul pe care l-ați avut în minte atunci când ați luat decizia de a crea un clip.
Orice deținător de canal YouTube își dorește să creeze o comunitate în jurul acestuia și să aibă mai mulți urmăritori. Cu atât mai mult dacă pe acesta își promovează business-ul. Atunci când vine vorba despre promovarea filmulețelor YouTube ale companiei tale, urmărește acești doisprezece pași simpli:
- Începi prin a folosi instrumentele pe care YouTube ți le pune la dispoziție. Spre exemplu, încarcă conținutul video oferindu-i o descriere cât mai detaliată, dar și cuvinte cheie relevante. Să nu mai menționăm importanța titlului!
- Folosește un ”call to action” pentru a încuraja oamenii să reacționeze: să aprecieze, să comenteze și să îți distribuie conținutul video!
- Începi prin a îți promova conținutul video către oameni pe care îi cunoști, chiar prieteni, rude sau clienți. Roagă-i să se uite la ce postezi și împărtășește totul cu ei și cu prietenii lor de pe Facebook.
- Folosește-te de puterea și capacitățile rețelelor sociale pentru a îți promova conținutul video. Ca un purtător de cuvânt pentru compania ta, devino activ pe Facebook, Google+ și Twitter, și de asemenea și pe celelalte canale sociale. Asigură-te că îți creezi o prezență online pe care s-o folosești apoi pentru promovare video.
- Integrează-ți conținutul video în website-ul și blogul companiei tale!
Dacă ai un conținut video bun, de ce să nu îl arăți cât mai multor persoane?
- Campaniile de mail marketing sunt o metodă foarte eficientă pentru promovare.
- Folosește comunicate de presă pentru a contacta bloggeri, editori, reporteri și producători, în scopul de a genera o acoperire media gratuita pentru videoclipurile tale în mainstream media, precum și în bloguri targetate pentru publicul tău țintă.
- Listează-ți conținutul video și canalul de YouTube pe cele mai importante motoare de căutare, Google și Yahoo, iar apoi concentrează-te pe strategia SEO pentru a obține cele mai bune rezultate.
- Încearcă să colaborezi la video cu alte companii care folosesc deja în mod eficient YouTube și care au aceeași țintă în ceea ce privește audiența, însă care nu înseamnă concurență directă pentru tine. Asta îți va permite să captezi atenția abonaților partenerului tău.
- Promovează-ți canalul de YouTube în broșurile companiei tale precum și în materialele de reclamă existente.
- Ia în considerare plata pentru reclame pe Google, Yahoo și Facebook. Serviciile AdWords for video sunt foarte eficiente din perspectiva costului și sunt unele extrem de folositoare pentru promovarea conținutului video de pe YouTube.
- Dacă bugetul îți permite, poți angaja o firmă care să se ocupe de realizarea unei campanii pe YouYube, precum și de monitorizare a rezultatelor.
Mai multe despre promovarea pe YouTube poți găsi aici, aici și aici.
Vă invităm să citiți și:
- Workshop ”Video marketingul la îndemâna Ta”
- [Interviu video] ”Ajungi instant peste tot, dacă îți faci treaba cum trebuie.” Eliza Nițescu, Speakers Club
- 6 sfaturi pentru video marketing eficient pe Facebook
- [Interviu video] De la pasiune, la afacere de succes. Tiberiu Stanciu, despre Bărbosul Prietenos
3000 de abonati vreau