S-au împlinit 10 ani. 10 ani de când Biz a început să scrie despre bloguri și social media. Și cum evenimentul nu putea trece neobservat, a fost marcat prin organizarea Social Media Summit 2016, în București. Și-au făcut apariția nume sonore din blogosferă și nu numai, iar discuția a fost intermediată de Marta Ușurelu.
Tocmai de aceea vă scriu astăzi pentru a vă oferi informațiile la care am avut acces.
Mugur Pătrașcu (Screen Native) a deschis evenimentul și ne-a îndemnat să ne îndreptăm atenția către Facebook. A spus despre această platformă că este ”al doilea internet”. Consideră că este de o foarte mare anvergură, ba chiar menționează că angajează oameni numai prin intermediul site-ului de socializare.
Tind să îi dau dreptate, având în vedere că Facebook-ul a influențat alegerile prezidențiale în România și, mai nou, dă jos un mash publicitar. (Sursă foto: Cristian Lupșa)
Tot el este cel care spune despre antreprenori că ”s-au dus după lucruri sclipicioase și au cam uitat de brand, de valoarea cea mai mare pe care o au în casă”.
”Suntem mult în urma consumatorilor și nu am reușit să ajungem la ceea ce ei își doresc.” -Bogdan Nițu (Webstyler), Social Media Summit 2016
Bogdan Nițu a prezentat evoluția perioadelor prin care a trecut promovarea:
- Era rațională ”Produsul nostru e mai bun”;
- Era emoțiilor ”Brandul meu te face să te simți mai bine”;
- Era sensului ”Scopul nostru face bine în lume”.
Conform lui, ne aflăm în era sensului, iar accentul trebuie pus pe conținutul de calitate. Intervenția a venit precum un duș cu apă rece, întrucât a spus un adevăr pe care mulți îl evită, și anume că ”suntem mult în urma consumatorilor”. El susține că dacă ne vom concentra pe sens și nu pe canal sau metode, vom ști ce să facem în social media.
Virginia Oțel (Garanti Bank) ne-a întrebat dacă ne urmărim banca pe rețelele de socializare. Nu a fost surprinsă să afle cât de puțini fac acest lucru. Conform studiilor pe care le-au realizat, din 36 de bănci din România, doar 19 sunt active pe platformele de socializare.
Ea a pus accentul pe promovarea video, menționând că acesta a reprezentat 50% din traficul generat de dispozitivele mobile. Este de părere că în mai puțin de 6 ani acest procent va ajunge la 70%.
The people are changing. The advertising is changing. The selling is changing.
Manafu a vorbit despre categoriile de bloggeri care au dezvoltat comunități și care pot intermedia comunicarea între agenții și oameni. I-a denumit sugestiv, originali, supraviețuitori, hunters ș.a.m.d., după puterea de influență pe care o au. Tot el a vorbit și despre cei care nu se încadrează în nicio categorie, dar scriu cu pasiune, ceea ce îi aduce ”în vizorul” agențiilor. Pe site-ul Biz găsiți listele cu cei mai influenți bloggeri, în funcție de domeniu, precum și cea cu agențiile care au colaborat cel mai bine cu aceștia în ultima perioadă.
Pe scurt, în acest an trebuie să puneți accentul pe: Facebook, video, influenceri, Instagram, Snapchat și pe conținut de calitate.
Voi încheia acest articol prin repetarea sfatului pe care l-am primit de la Manafu: ”Do the f***ing marketing for the year in which we actually live!”.
Cum spuneam și în articolele anterioare, faceți din promovare o investiție, nu o cheltuială!
Vă invităm să citiți și:
- Workshop ”Video marketingul la îndemâna Ta”
- Curs individual de filmare&editare profesională
- 4 sfaturi pentru o promovare eficientă (Part. I)
- 4 sfaturi pentru o promovare eficientă (Part. II)