Așa cum bine știi, clipurile video ajută la creșterea engagementului și te ajută să comunici în mod cât mai atractiv cu putință. Singura întrebare pe care ar trebui să ți-o pui atunci când începi strategia de promovare este ce site ar trebui să folosești pentru găzduirea acestui tip de conținut.

Pentru cele mai multe branduri, lupta se dă în 2, între giganții YouTube și Facebook. Însă nu este deloc de neglijat „micuțul” care face pași repezi către gloria cunoașterii, Vimeo. Fiecare are un set unic de puncte forte și slabe și, înainte de a lua o decizie, trebuie să te asiguri că ai înțeles modul de funcționare al fiecăruia. Tocmai de aceea, noi îți ușurăm munca, iar astăzi îți prezentăm diferențele dintre YouTube și Vimeo. 

Însă, înainte de asta, haide să recapitulăm prioritățile pe care trebuie să le ai în minte atunci când începi promovarea prin video:

  1. Target– Cui te adresezi? Cum îți poți optimiza vizualizările? Ce fel de interacțiune îți dorești să ai cu utilizatorii tăi?
  2. Calitate– Nu numai că este important să îți promovezi afacerea folosind conținut de calitate, însă și calitatea producției video este esențială. Poate canalul ales de tine să redea mai multe formate video? La ce calitate? 
  3. Scop– Care este scopul tău final? Vei vrea să folosești conținutul tău video ca un demo pentru un produs sau îl vei integra în blog? Sau poate țintești spre viralizare. Răspunsurile pe care le vei găsi îți vor influența acțiunile. 

Să începem cu noutatea! Vimeo, înainte de toate, apreciază conținutul de calitate. Atât calitatea mesajului, cât și calitatea de producție. Este mai profesional, are o interfață mai atractivă decât YouTube, iar paginile de profil sunt mai curate. Un alt punct forte este acela că nu există reclame. Însă în ceea ce privește promovarea, principalul său punct forte este că te poți adresa unei nișe, astfel că mesajul tău ajunge exact la țintă. Vimeo are durată video nelimitată, precum și capacitatea de a folosi propriul domeniu. 

Însă nu totul este numai lapte și miere. Potențialul de viralizare pe acest site este aproape inexistent. Spuneam în articolul anterior că YouTube se adresează maselor, în timp ce Vimeo dorește să creeze comunități. Ei bine, acest lucru este și din pricina faptului că acesta are doar 60 de milioane de utilizatori lunar.

În ceea ce privește YouTube, acesta are peste 7 milioane de utilizatori unici în România. Spre deosebire de Vimeo, unde ai nevoie de un plan de abonament, pe YouTube poți încărca în mod gratuit conținut nelimitat, iar mai apoi îl poți promova contra cost. Având în vedere vechimea, a se citi experiența cu utilizatorul, pe care o are YouTube, acesta a învățat să se adapteze la nevoile pieței. Astfel că oferă conturi ușor de personalizat, Analytics și o viteză de încărcare foarte mare. 

Cu toate acestea, concurența aici este incredibil de mare. Și, mai mult decât atât, nu poți controla clipurile pe care YouTube le sugerează audienței tale, reclamele ce apar la începutul clipului tău. 

În articolul următor voi scrie despre partea de SEO care, de departe, favorizează marele Gigant. Dacă nu ai reușit să citești până acum articolele despre promovarea prin intermediul YouTube, găsești aici link-urile:

  1. 5 modalități prin care puteți îmbunătăți implicarea abonaților pe canalul de YouTube

  2. Cum promovăm pe YouTube?

  3. Care este conceptul de promovare YouTube potrivit afacerii tale?

  4. 12 strategii pentru a îți promova clipurile de pe YouTube
  5. Facebook vs. YouTube (Part. I)

  6. Facebook vs. YouTube (Part. II)

Despre Vimeo am scris aici

Sursă foto

 

 

 

Poate te interesează și:

În continuă căutare de dezvoltare personală, Andreea Lepădatu îmbină marketingul, PR-ul și editarea video pentru a crea un spectru complet, ideal mediului de afaceri prezent.